5 راهکار برای موفقیت در بازاریابی دهان به دهان
نوشته شده توسط : elena golchin

در بلاگ‌های پیشین پیرامون بازاریابی دهان به دهان و تکنیک‌هایی مانند وایرال مارکتینگ که در اجرای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، صحبت کردیم. هنگامی‌که مشتریان شما تجربه خود از برخورد با یک محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید را با دوستان، اطرافیان و سایر افراد به اشتراک می‌گذارند، بازاریابی دهان به دهان شکل می‌گیرد. یکی از راه‌های کسب مزیت رقابتی و پیشی گرفتن از رقبا این است که می‌توانید از مشتریان خود برای انتقال پیام برندتان استفاده نمایید. در این بلاگ قصد داریم 5 راهکاری که در موفقیت بازاریابی دهان به دهان اثرگذار است را بررسی کنیم.

راهکارهای موفقیت در بازاریابی دهان به دهان

برای انتقال درست پیام برند و برقراری ارتباط موثر با مشتریان، راهکارهای زیر برای کسب نتیجه از استراتژی بازاریابی موثر هستند:

  1. استفاده از فاکتورهای خلاقانه

بازاریابی دهان به دهان با یک تجربه و برخورداری از خدمت، آغاز می‌شود. برای آنکه مشتریانتان پیام مدنظر برند شما را با سایرین به اشتراک بگذارند، می‌بایست تجربه، احساس یا خاطره‌ای را فراهم کنید که به سادگی قابل فراموشی نباشد. ایجاد یک تجربه مثبت، خلاقانه و متمایز برای مخاطب، اولین کاری است که در بازاریابی دهان به دهان می‌بایست انجام شود. هرچه محتوای جذاب‌تر و خلاقانه‌تری را به کار بگیرید، تمایل افراد برای به اشتراک گذاشتن آن بیشتر خواهد بود؛ چرا که از طریق انتقال پیام و صحبت پیرامون محتوای آن در نظر دیگران، دارای اطلاعات به روزتری خواهند بود. به عبارت دیگر، با در اختیار قرار دادن یک محتوای منحصر به فرد برای به اشتراک‌گذاری، به مخاطبانتان احساس خاص بودن را منتقل می‌کنید.

  1. استفاده از محرک‌های بصری

محرک‌های بصری با درگیر کردن حواس مخاطب، به فراگیر شدن پیام مورد نظر شما کمک زیادی می‌کنند. برای مثال طراحی یک وب‌سایت منحصر به فرد و کاربردی که به لحاظ بصری برای مخاطب جذاب باشد، می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای استفاده از محرک‌های بصری در بازاریابی دهان به دهان باشد. محرک‌های بصری با برانگیختن احساسات مخاطب، میزان به اشتراک‌گذاری آنها را افزایش می‌دهند. IKEA یکی از نمونه‌های موفق در انتقال پیام برند و ایجاد حس منحصر به فرد برای مشتریان خود محسوب می‌شود. برای مثال، کاربران با استفاده از اپلیکیشن ارائه شده توسط شرکت و از طریق واقعیت افزوده و جلوه‌های ویژه، قادر هستند نحوه چیدمان و موقعیت کالای موردنظر خود را در خانه یا محل کار، پیش از خرید محصول، مشاهده نمایند. به دلیل منحصربه فرد بودن این تجربه، میزان به اشتراک گذاری آن توسط کاربران بسیار قابل توجه بوده است.

  1. تشویق کاربران به خلق محتوا

چنانچه محتوا توسط کاربران، مشتریان و دنبال‌کنندگان شما در فضای مجازی و کسب‌و‌کار، ایجاد و منتشر شود، تاثیرگذاری به مراتب بیشتری خواهد داشت. هنگامی‌که سناریوی کمپین تبلیغاتی خود را طراحی می‌کنید، ایجاد بخشی از محتوا و انتشار آن با یک هشتگ مشخص را به مشتریان و استفاده‌کنندگان از محصول خود بسپارید. همکاری با اینفلوئنسرها نیز در وایرال شدن محتوا، افزایش نرخ درگیری مخاطب و داشتن یک رویکرد بازاریابی دهان به دهان موفق بسیار اثرگذار خواهد بود.

  1. تمرکز بر اتخاذ بازخورد

تحقیقات نشان می‌دهد مشتریان برای آنکه به محصولات و خدمات یک کسب‌و‌کار اعتماد کنند، حداقل 7 بازخورد از سایر مشتریان را مطالعه می‌کنند. در این میان 85% از مشتریان به نظرات و بازخوردهای آنلاین بیشتر از پیشنهادات شخصی اعتماد دارند. به عبارت دیگر، افراد در تصمیمات خرید خود، به دنبال تایید از سوی دیگران هستند و این امر، صحبت پیرامون ویژگی‌های محصول و بیان مزایای خرید را افزایش می‌دهد. به همین دلیل از طریق ایجاد بخش نظرخواهی و ثبت امتیاز در وب‌سایت خود، می‌توانید از مزایای بازاریابی دهان به دهان بهره بگیرید.

  1. ارائه پیشنهادات جالب توجه

تخفیف در ازای ثبت اولین سفارش، دریافت کد تخفیف به ازای معرفی محصول به دوستان و اطرافیان و یا ارائه نمونه رایگان محصولات برای استفاده به مخاطبان هدف، راهکارهایی هستند که افراد را به سمت وایرال کردن بیشتر محتوا و انتشار بیشتر پیام برند سوق می‌دهد.

امروزه پیشرفت تکنولوژی، رسانه‌های دیجیتال و بین المللی شدن به سازمان‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف امکان داده است تا پیام موردنظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطبین هدف خود انتقال دهند. در این میان، بازاریابی دهان به دهان با فراهم نمودن امکان به اشتراک‌گذاری تجربیات و نتایج استفاده از محصول یا خدمت برای مشتریان، به آگاهی از برند، میزان فروش و کسب مزیت رقابتی اثرگذار است. شرکت تبلیغاتی مات با ارائه کلیه خدمات بازاریابی و تبلیغات، کسب‌و‌کار شما را در طراحی و پیاده‌سازی استراتژی‌های رقابتی و پیشی گرفتن از رقبا یاری می‌کند.

 منبع: شرکت تبلیغاتی مات

 




:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: